BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, 29 August 2011

kadang2 kita rasa susah,,tapi ade yg lebih susah....

kalau kita rasa kita org paling susah,,
ada lg insan yg lebih susah..

kalau kita rasa kita lapar..
ada lg org yg berminggu2 xmakan..

kalau kita rasa kita sakit,,
ada lg manusia yg sakit tersiksa xbaik bertahun2..

kalau kita rasa kita penat,,
ada lg org yg belum lg berehat..

maka..
bersyukurlah dengan setiap apa yg kita miliki...
jgn sekali-kali mengeluh
tapi
cubalah ucapkan ALHAMDULILLAH..
walau rezeki kita pada hari itu hanya sesuap nasi..
bersyukurlah..


Thursday, 21 July 2011

tentang marah!!!

huh!!
marah
ape yg org tau tentang marah????
rase nak pukul org? menjerit? maki hamun??
org marah cepat TUA!!!

tidak..
marah mengajar kita erti SABAR.. 
walau macam mana pun rase marah tu meluap2,,sabar adalah ubat terbaikk..
tapi nak dapatkan kesabaran tu bukannya senang...

hari2 aku kena tahan sabar dengan manusia yg berlagak!!
pergh!!!!
memg tercabar gila bila kemampuan aku di perkotak katikkan...
aku tau lah aku ny xseberapa,,tapi aku juga ade maruah dan perasaan..
sorry if i take that to deep..
take it easy please...

Monday, 18 July 2011

AKU RINDU KAMU!!!!!


seriously!!!
aku rindu sgt2 nak jumpe korg balik...
terkenang balik semua yg kite pernah buat kat SAMURA dulu..
baik jahat semua sama2...
you all are the best!!!

bila hati berbicara. . .

fuhh!!!!
dahsyat betul duduk kat UPNM nyh...
memg 100% berbeza dari ipta2 lain..
best gile!!! student lain xkan dapat rase ape yg kitorg rase..
emmm,, hidup kat sini penuh dengan peraturan dan etika..
it lead me to be a good n discipline person..
kat sini aku jumpe ramai membe2..thnx a lot cause give me strength to stay here...

pagi2 lagi dah kene baris...FANTASTIC!!

bila kadet2 dan awam berkumpul..
malam penutup MOSIS
dewan bestari...ceramah mase mosis..
kat sini 'nisbah perempuan dgn lelaki 37 : 1 ' xbole pakai ea....hahha!!!
so,,konklusinya,,hidup kat upnm memg berbeza sgt2..n i like the different

enjoy your life
settle your job
strive for success!!!

Saturday, 7 May 2011

be a student of UPNM..

nak tw x,,dulu ak nak sgt gy MTD..tp MTD xde pmpuan..so,ak simpan hasrat nak jdk askar dlm2..

buln 2 lepas,,ak gy inteviu 8+1 hari kat KEM TERENDAK,MELAKA..
untuk jd pegawai kadet UPNM..
then,aku smbong inteviu kat tmpat same mase bulan 4 lepas...
tp sedikit kecewa,,ak bg harapan tinggi nak jadik kadet..
susah sgt ak nak trima takdir Allah tyme tuh..
tp ak kuatkan haty,,ak listkan pelbagai kebaikan kalau xjdik kadet,,
akhirnya ak dpt trime dgn hati terbuka skrg..
Masya-Allah..Allah dah tentukan yg terbaik untuk hamba-Nya..
mengapa harus dipertikaikan...
bgos2,,ramai indian yg minat jdik soldier..hehe
skrg ak diterima kat UPNM...dgn course yg ak nak sgt2!!medic..
aku bersyukur sgt2..thanx to Allah..
walaupun belom bjaya jdik seorg pegawai kadet UPNM,,tp xpe..jdik PALAPES pon ok jgak..
dak awam daftar 24jun,,dak kadet 22mei...
lmbtlgy ak nak dftar,,FAEZAH KAMALUDDIN,,nantykan kedatangan ak wat gempak kat UPNM ya!!!hahah
ny belia2 yg gy inteviu kali ke2...
tgk muke mira cam sinchan..haha!!!
credit to u FAEZAH!!(baju hijau tudung putih)haha

xsabar menunggu tarikh 8MEI2011

assalamualaikum,
kwn2!!!ak rindukan korg..
ak nak sgt balik tyme kite study same2 ..
aku teringin sangat ulang balik tyme kite riadah same2..
tp apekan daya,,aku boleh tgk gmbr je ulang2 kali..
tp tarikh keramat 8mei nyh akan mengubat sgala kerinduan ak!!hahaha!!!
jom kite gegarkan JB!!
most important,,xsabar nak main PAINTBALL!!!

korg ingat x gambar paling kontroversi nyh,,,aku rase papa razali kte dah  framekan gmbr nyh dalam bilik dye...hahahah!!